duminică, 6 iulie 2014

Sex - Appeal cu Amortizor...


                  Pe masura ce publicul se blazeaza urmarind imagini ce prin repetare succesiva devin sabloane, agentiile de publicitate transpira din greu incercand sa gaseasca noua icoana, aceea care'l va determina pe potentialul client sa'si duca mana la buzunar. Insa ritmul trepidant in care se scurge viata noilor generatii impune schimbarea modelelor din ce in ce mai des, astfel incat printr'un brainstorming informational creierul consumatorului nu este lasat nicio clipa sa reflecteze. Dupa modelul american, orice televiziune comerciala isi intrerupe filmul sau emisiunea atat de des cat ii permite ratingul respectivului program: daca este o transmisie urmarita de un public larg, atunci calupurile publicitare se vor succede intr'un ritm ametitor... daca este o emisiune ignorata de public, asta'i un semn rau si inseamna sfarsitul iminent al respectivului program...
                  Nici vocabularul nu este ignorant de creatorul de reclama... Agentii de publicitate care se adreseaza publicului roman sunt mari companii internationale, dar cei care imagineaza efectiv mesajul destinat unui segment local din populatie, sunt romani. Dupa ce cativa ani buni agentiile au incercat fara prea mult succes sa internationalizeze mesajul (aceleasi reclame, insotite de sloganuri similare, puteau fi urmarite deopotriva pe canale romanesti sau de aiurea), creatorii de publicitate au optat pentru adaptarea "comunicatului" la nivelul de perceptie al consumatorului local. Astfel, au aparut tot felul de publicitati grobiene, de neimaginat pe orice canal dintr'o tara din West : un brand ca McDonald, in momentul in care lanseaza "saptamana romaneasca" cu mititei si alte bucate "traditionale", recurge la un videoclip grosolan in care un sofer aflat in extaz gustativ, se adreseaza celorlalti ca pe maidan!... Orice produs mediocru, ce vizeaza paturile populare, va apela la un mesaj primitiv si la gesturi primare (vezi berile in PET-uri, coniacele contrafacute si, din pacate, cam orice produs traditional romanesc, de parca Romania este mitocaneasca prin definitie, nelasandu' i' se nicio sansa ca sa scape din acest infernal Gulag)...
                   Continuand sa discutam despre vocabularul folosit in publicitate, intr'o serie de reclame internationale destinate unor produse ce se vand exclusiv prin comanda, am constatat o deturnare de sens a unor cuvinte, ce poate avea consecinte foarte grave asupra unui public cu o educatie rudimentara. Vanzand niste produse banale, o agentie de publicitate foloseste fara discernamant verbul "a adora". Astfel, cate o gospodina declara ca "adora tigaia respectiva" sau "adora furtunul cu care stropeste gradina"... Deja am costatat ca pustanii de astazi folosesc verbul "a adora" in contexte complet deplasate: "ador- emisiunea, cantaretul, perechea de pantofi, coafura..."... Fara sa fiu un bigot, cred ca schimbarea sensului acestui cuvant este un atentat la integritatea spiritual a fiecaruia dintre noi...
                   Cand insa din ograda inventatorului de mesaje publicitare lipsesc noutatile, solutia aflata intotdeauna la indemana a fost Erotismul! Este suficient sa strecori in videoclip o pustoaica plina de nuri sau cel putin o pereche de picioare de 2 metrii dezgolite si deja (si intotdeauna!) interesul publicului este intact!!! Este concluzia la care am ajuns si eu, iar astazi cand continui "Un Glonte Ratacit" m'am gandit ca daca vrei sa scapi de armele pe care le ai in stoc, este bine sa apelezi la cateva fete dragute!...
                  
                    

                Arhiducele Franz Ferdinand al Austriei, 18 dec, 1863- 28 iun, 1914
       
Asa incepe Jaroslav Hasek  "Peripetiile bravului soldat Svejk in Razboiul Mondial", poate cea mai amuzanta carte despre primul conflict planetar...


            " BROWNING FN M1910, pistolul care a pus capat unei Dinastii! O arma care a dat startul celei mai sangeroase confruntari din istoria omenirii!!!
"


                






                                     Gavrilo Princip, un pistolar bosniac...


             John Lennon, 9 oct, 1940- 8 dec, 1980


  "Charter Arms Undercover 03SPL" - un revolver care te poate face celebru peste noapte!!!"


                      Mark David Chapman, un dement indemanatic care I' a scapat de o persoana foarte deranjanta...


          Adolf Hitler, 20 apr, 1889 - 30 apr, 1945 & Eva Braun, 6 feb, 1912 - 30 apr, 1945









                    "Walter PPK 7,65, un pistol care te scapa de orice necazuri cu Justitia!!!"


                 "Walter PPK 7,65 sau pistolul preferat al marilor agenti secreti!!!"


          Anders Behring Breivik...


                 " Carabina Ruger Mini - 14, o solutie pentru suprapopularea Terrei!"

           
            Intentionat l'am lasat la sfarsit pe cel mai crancen asasin pe care pamantul inca il mai suporta: 77 de fiinte ucise in cateva ceasuri!!! Un atentat comis cu sange rece in zilele noastre, acum cand agresiunile cu arma in mana devin moneda curenta! Nimeni nu pare sa aibe suficiente "cojones" ca sa stopeze, printr'o initiativa politica, vanzarea de arme... La un moment dat, in urma unui atentat sangeros comis intr'un campus universitar american, presedintele Barack Obama a promis ca va incerca sa promulge o lege care sa restrictioneze vanzarea libera a armelor de foc.
            Fireste, a doua zi a facut pasul in spate, caci complexul militar - industrial a marait...
            Daca vei umbla pe Net, cautand "atentate comise in licee si universitati americane", cifra acestora si numarul de victime te vor coplesii...
            Crezi ca mai este cazul sa apelam la o pustoaica cu sex - appeal, poate vindem si noi vreun puscoci amarat?...
           

3 comentarii:

  1. nu voi intelege niciodata ce a gasit Hitler la Eva Braun, mai ale ca traia in vremea de glorie a pinupurilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E o intrebare pe care mi'o pun si eu uneori, privind "jumatatile" unor oameni politici, care comit imprudenta de a'si aduce viata privata in fata opiniei publice... Un caz oarecum recent este cel al printului Charles "Tepes", baietelul reginei Elisabeta a II-a a Imperiului britanic si mostenitorul tronului (nu spun care!...). Faptul ca el a ales'o pe Camilla este strict treaba domniei sale... faptul ca respectiva doamna este o piatra de moara legata de gatul intregii Case regale britanice, este treaba intregului Imperiu... faptul ca jumatatea lui Charles "Tepes" este o nasoala, asta este mana Naturii... Prpblema care se pune este insa urmatoarea: Dragostea este oarba, ca si Justitia, probabil ca printul o vede ca rupta din soare, DAR... de ce a trebuit sa faca publica insa idila, asta este o intrebare la care nu am raspunsul: poate este un fel de perversitate pe care nu o pot intelege?...

      Ștergere
    2. am auzit ca i s-au deschis ochii si vrea s-o lase balta pe Camilla, mai ales ca o tot vede cu paharul in mana. Nici Camilla nu se lasa si vrea 350 mil. ca sa taca si sa nu dea in vileag din tainele familiei regale.

      Ștergere