miercuri, 6 ianuarie 2016

Just Blowin' in the Wind...

          În "Dedesubturile afacerii M.M." ne'am reamintit pentru o clipă de una dintre cele mai nostime comedii ce au fost turnate în Cetatea Filmului de la Hollywood. Deși au trecut 60 de ani de la premieră, "The Seven Years Itch" nu a căpătat niciun rid. Acest miracol a fost realizat de o echipă de profesioniști de primă mână, nume ce au intrat de mult în Istoria Filmului: Billy Wilder, George Axelrod, Tom Ewell și mai ales, Marilyn Monroe.
          În articolul anterior am încercat să găsesc rădăcinile celebrei scene în care curentul provocat de intrarea metroului în stație, îi ridică fustele'n cap vedetei, spre bucuria spectatorilor de la 7 la 77 de ani. "Săpăturile" pe care le'am intreprins pe Rețea, dar și în arhivele personale, mi'au dovedit că "Ce'a fost va mai fi şi ce s-a făcut se va mai face, căci nu este nimic nou sub soare", o vorba plină de înțelepciune din Biblie sau "Cărțile din cărți se scriu", o alta vorbă ce se vrea deșteaptă și cu care s'au înarmat oștile de plagiatori de pe malurile Damboviței. Cotrobăind prin trecut, am avut surpriza să găsesc o mulțime de scene similare. Practic, fiecare generație a simțit nevoia să arunce o privire curioasă pe sub fustele "Fetelor în Floare" (chestia asta cu "perspectiva interzisă" îmi amintește de felul în care ne satisfăceam curiozitatea, prin clasele a VIIa și a VIIIa: printre șireturile de la încălțări strecuram o oglinjoară de toaletă, "împrumutată" din poșeta mamei... urmarea cred că poți să ți'o închipui...). 
          Spre deosebire de filmele anterioare, cu scene asemănătoare, de la filmările pentru "The Subway Scene" s'au păstrat incredibil de multe documente, mai ales fotografii. Majoritatea probelor fotografice conțin cadraje ce nu au nicio legătura cu ceea ce se vede'n film. Dacă pentru pelicula finală ( periată de orice scenă ce ar fi putut să șocheze cenzura timpului ), au fost păstrate mai degrabă sugestii decât provocări, fotografiile oficiale sunt mult mai explicite.
          Din noianul de imagini risipite prin cele mai neașteptate cotloane de pe Rețea, am selectat câteva cadre sâși le'am prelucrat încercând să le redau "prima tinerețe". 
          "Let the Show Begin!"...

           "The Seven Years Itch", The Subway Scene... Cadrele cu fusta'n cap nu durează decât câteva secunde...






















           Un cadru dintr'un film ce a intrat de mult în legenda... Și cum legendele au fost întotdeauna imitate, iată rezultatul: "The Marilyn Monroe Effect"...

           (va urma)...

5 comentarii:

  1. Si eu, ca multi alti artisti, am fost inspirat de aceasta diva a Hollywood-ului. In aceasta perioada lucrez la o caricatura cu Marilyn Monroe in aceasta postura.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vă salut din nou, după multă vreme de tăcere. Chiloții lui MM sunt siniștri! De-aia JFK o obliga să-i lepede cât mai repede. Bănuiesc că și bunica mea purta același model. Pozele ar fi avut un impact și mai puternic dacă MM ar fi purtat o pereche de tanga, și aia doar oleacă sugerată. Sau dacă nu ar fi purtat nimic. Amintiți-vă de „Basic Instinct” al lui Paul Verhoeven și de lansarea instantanee a unui nou sex-symbol. Alte vremuri, e drept. Glumesc, desigur - nu contest valoarea fimului, cu atât mai puțin a scenei cu poalele în cap.
    Era să uit: întrebată ce poartă noaptea, în pat, MM a răspuns: Doar câteva picături de Chanel 5.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bunica a fost o femeie de gust daca se imbraca precum Marlyn Monroe. imi pare rau ca nam cunoscut-o cind purta chiloti ca ai lui MM. Dumnezeu s-o ierte.

      Ștergere
  3. Fotografia „cu poalele în cap”, cum o numește monsieur Antoine, făcând referire la lenjeria intimă a bunicii domniei sale, este superbă și super-cunoscută. Îmi face plăcere că i s-au dedicat 2 articole bine documentate. Notorietatea ei este întrecută probabil doar de „Guerrilero Heroico”/ El Che, a lui Alberto Korda, 5/03/1960, „cea mai faimoasă fotografie din lume și un simbol al sec. XX”/ Maryland Institute College of Art.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. guerrillero - cu 2 de l, nu cu unul! foto lui alberto korda - un bun subiect pt alt articol pe blog, comision 10% pt idee.

      Ștergere