vineri, 5 aprilie 2013

Liceul "N. Tonitza", prin Vara lui '72...

         ... Vara anului 1972 ? Stai o clipa, sa'ncerc sa'mi amintesc...
      Pai, Led Zeppelin bantuia lumea muzicala cu al patrulea lor album, aparut in noiembrie 1971 si care era foarte departe de a fi inlocuit de altceva. "Stairway to Heaven" depasise cu cateva capete "Child in Time" al celor de la Deep Purple, prima piesa rock de foarte mare intindere, aparuta cu cativa ani mai inainte...
       ...Si pentru ca tot am vorbit de Deep Purple, nici ei nu stateau degeaba : "Machine Head" spargea toate topurile de la "Europa Libera", iar "Smoke on the Water" si "Highway Star" erau pe buzele tuturor... Pink Floyd scoteau un album tulburator, "Obscured by the Clouds" si concerta de nebuni, fara public, prin ruinele de la Pompei, doar ei patru si umbrele trecutului !... Uriah Heep aruncau in urechile publicului una dintre cele mai tari piese rock, "Easy Livin' " !...
         ... Jethro Tull scoteau pe piata muzicala un dublu album : "Living in the Past", pe care figura "Christmas Song"... Un cantec care se presupune ca a fost plagiat de Nicu Phoenix Covaci in piesa "Mugur de Fluier". Mult mai tarziu, am avut posibilitatea sa le ascult in paralel, de cate ori am vrut. Cu exceptia a catorva masuri de la inceputul cantecului, restul este perfect original. Iar cantecul lui Covaci este de departe mult mai bun !...
           Insa muzica din acea vara, care ne'a bantuit si ne mai urmareste si'n ziua de astazi este fara doar si poate "Jesus Christ Superstar", celebra opera rock a lui Andrew Lloyd Weber si Tim Rice !!!
          In acest timp, elevii de la Liceul de Arte Plastice "N. Tonitza" erau trimisi intr'o tabara de creatie pentru cateva saptamani, in muntii Apuseni la Campeni si la Abrud. Acolo am legat cateva prietenii care si astazi, dupa mai bine de 40 de ani imi trezesc nesfarsite amintiri...
          "Clubu Micilor Viciosii" sau prima sticla de vodka Stolichnaya de o juma' de litru topita de o gasca mititica : Sorin Anghel, Emil Campeanu, Valentin Sahleanu...

... O fotografie din care lipseste Valentin Sahleanu, inlocuit pentru o seara de un alt viitor "american", Sandu Florea...
              In planul doi, daca ti'ai schimbat dioptriile il poti recunoaste pe Daniel Dion Ionescu, mister The New Yorker himself!...

Ultima poza pe care o am cu Emil, aici la nunta lui Vali Silva Sahleanu...Din pacate, dupa o vreme Emil a obosit sa mai traiasca...
... Pe la "Caru' cu Bere", candva, in zilele noastre, Vali fara Stolichnaya, doar cu o bere fara alcool in fata...
                 "Avec ma gueule de métèque De juif errant, de pâtre grec De voleur et de vagabond
               Avec ma peau qui s'est frottée Au soleil de tous les étés Et tout ce qui portait jupon
               Avec mon cœur qui a su faire Souffrir autant qu'il a souffert Sans pour cela faire d'histoires
                Avec mon âme qui n'a plus La moindre chance de salut Pour éviter le purgatoire"...

                           Imi gasesc foarte greu cuvintele ca sa pot incheia cuviincios aceste randuri. De vina poate este oboseala, sau ochelarii, care nu inteleg de ce se aburesc tot timpul... Sau poate memoria, care'mi joaca din ce in ce mai des tot felul de feste...
                    Multumesc, Georges Moustaki...

Un comentariu:

  1. In vara lui '72 invatam sa merg.
    Si eu visam sa fac BD si Lic.Tonitza prin '86, dar era tumai la Bucuresti si noi eram prea saraci pentru a-mi permite. Traiam 4 persoane cu un salar de santerist.
    Ehei... Bucurestiul era altceva.
    Pe curand Sorin.

    RăspundețiȘtergere