vineri, 18 mai 2012

Pin Up : Cum sa agati o fata superba - prima lectie

 In cartoanele inghesuite prin debara, am gasit o colectie fabuloasa de imagini : fete superbe, pictate prin anii '50, intr'o maniera foarte kitsch-oasa, imagini destinate copertilor de reviste sau de romane de gara, pentru calendare sau pur si simplu postere. Cati adolescenti sau tatici acriti intre " metro, boulot et dodo " nu s'au infiorat la vederea lor !... Imi amintesc fara placere de un prof de pictura, pe vremea cand buchiseam la Liceul Tonitza, care ne obliga sa pictam carnatia modelelor numai cu griuri, cat mai murdare ( nici nu era foarte greu, dat fiind ca diluam culoarea cu benzina cumparata de la statia Peco de la colt !) si ne cerea sa subtiem culoarea pana ce devenea transparenta si se vedea mucavaua. Trebuie sa ai o siguranta sarita ca sa ai bucurii la un nud pictat de, sa zicem, Juan Miro, cu piele albastra, roasa de lepra unor griuri jegoase, cand alaturi vezi o pictura de Gil Elvgren, kitsch si de prost gust ( cum tot repeta cate un estet doct ), dar cat de minunata !
 Te las sa hotarasti singur.
 P.S. : Banuiesc, ca nu ai luat titlul ad litteram. Eu ma gandeam, cand l'am scris, ca poti sa imprimi imaginea care iti place si apoi sa o AGATI pe un perete la vedere. In definitiv, esti baiat mare si te descurci tu si fara sfaturile mele ..
Picturile sunt de Gil Elvgren, Rolf Armstrong, Joyce Ballantyne, Al buell, Harry Ekman, Fritz Willis, Bill Medcalf...Nu uita : in curand, a doua lectie !....

Un comentariu: