Pe la mijlocul anilor '60 in Romania incepe Marele Dezghet. Dupa o iarna care durase 20 de ani apar cei dintai ghiocei. Schimbarea era foarte evidenta pentru oricine traia cu ochii deschisi. Usa va ramane descuiata pana in 1972, cand El Lider Maximo se intoarce din China, moment in care incepe sa puna bazele Maretei Revolutii Culturale. Usa se va inchide la loc incet, dar sigur iar prin 1980 cheia de la Iesire se pierde de tot.
Astazi insa vreau sa vorbim despre schimbarea la care am fost martor si care coincide cu adolescenta mea. Cinematografia isi deschide portile studiourilor primelor cooproductii internationale si astfel apar pelicule ce vor circula in toata lumea, ca Steaua fara nume, Codin, Dacii sau Columna, adaptari dupa Jack London, Fenimore Cooper sau Jules Vernes,biografiile romantate ale lui Francois Villon sau Willhelm Cuceritorul, nu neaparat de mare valoare dar repere importante pentru directia spre care priveam.Reviste nascute sub obladuirea marelui Urss, Cravata Rosie sau Arici Pogonici ies la pensie, lasand locul revistei Cutezatorii, nou aparuta, ce aducea cu sine un aer nou, un Wind of change, vorba celor de la Scorpions. Romanii redescopera lumea, exotismul si nostalgia departarilor. Vei simti aceasta pofta de viata urmarind cateva coperti imaginate de Albin Stanescu, oarecum naiv desenate, dar cat de pasionante, pentru noua colectie de povestiri pentru copii, Clubul Temerarilor.
Subiect foarte interesant! Recunosc, nu am urmarit aceasta colectie. Avea ilustratii interioare? Naivitatea (aparenta sinceritate? a) ilustratiilor nu poate decât sa lase importante urme de nostalgie celor care le-au cunoscut.
RăspundețiȘtergere