joi, 9 august 2012

Norman Rockwell: The Invisible Man

  Daca ai urmarit articolele mele probabil ca te'ai intrebat la un moment dat care este politica mea editoriala, caci aparent nu este nici o legatura intre postarile cu Pin Ups, Banda Desenata si pictori care se straduiau sa reproduca realitatea "plus vrai que la Nature"…Am sa incerc sa fac apologia demersului meu editorial. Intotdeauna am iubit Banda Desenata... este o iubire la care nu pot renunta, a ramas la fel de frumoasa ca in prima zi. Intre timp, Iubita mea  a crescut si s'a maturizat... De multe ori, nu'i mai inteleg toate fardurile dar asta nu este problema ei ci a mea, timpul a trecut prea repede pe langa mine iar eu nu am apucat sa cresc la fel de repede... Si totusi... Daca privesti cu atentie articolele mele despre pictura vei observa ca toti artistii pe care ii promovez sunt foarte preocupati de redarea realitatii iar miscarea si dinamica personajelor din compozitiile lor este o preocupare constanta. La fel ca in orice Banda desenata clasica, unde relatiile dintre personaje se stabileau in primul rand in functie de dinamica actiunii si de dramatismul miscarii... Desigur, textul din baloane isi are importanta lui, dar nu o singura data am prezentat scene perfect comprehensibile chiar fara dialog. Deci o coregrafie inteligenta a miscarii poate suplini absenta dialogului...
  Pictorii de care ti-am vorbit, Frederic Remington, Norman Rockwell, Gustave Dore, Gil Elvgren si gasca nascatoare de Pin Ups... cu totii au iubit miscarea, cu totii au inteles importanta gestului in receptarea mesajului.
  Astazi continui cu cateva lucrari ale lui Norman Rockwell, genialul pictor american care l-a intrezarit pe Omul Invizibil (vezi postarea anterioara "John Doe & Norman Rockwell"), artistul care a stiut atat de bine sa ne prezinte fata nevazuta a lumii...
Mai e necesar sa-ti aduc argumente despre inclinatia spre naratiune a pictorilor pe care ii prezint in aceste pagini ?...  ( postarea de astazi este facuta de la Paris, pe tastatura unui computer pe care nu-l cunosc... scuze pentru eventualele greseli!...)

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu