miercuri, 9 septembrie 2015

Berea noastra cea de toate zilele...

           "Je vous parle d'un temps  Que les moins de vingt ans
        Ne peuvent pas connaître"...
fredona Charles Aznavour cu incredibil de multi ani in urma, intr'un cantec plin de nostalgie, amintindu'si vremurile de odinioara...
        Dupa ce s'a incheiat o lunga vara fierbinte ce a transformat Bucurestiul din Micul Paris in Mica Sahara, a sosit vremea bilantului si incerc si eu asemenea lui Aznavour, sa recuperez ceva impresii de vacanta.
        Desi minunatul proiect "Omu' cu Soarec" a devenit captivant, incepand sa prinda contur, desi pribegiile pe care le'am intreprins in vacanta asta au fost pasionante, desi dialogul pe care'l port cu tine in miez de noapte in acest Jurnal este trepidand (chiar daca mai rarefiat in ultimul timp), desi noul membru al familiei, Cosette (un vlastar nascut din iubirea dintre un bichon havanez si dumnezeu stie ce alta fiara) este o catelusa cat se poate de cronofaga... cele mai pregnante impresii sunt legate de singurul remediu realmente eficient impotriva caldurii: BEREA!!! Daca aerul conditionat a ajutat pana in momentul in care sinusurile mele au guitat revoltate "Destul!", berea m'a acompaniat cu fidelitate in fiecare clipa. Sper ca la ora bilantului, ficatul meu sa fie si el de acord cu marea mea descoperire...
         In articolul anterior imi faceam un fel de Mea Maxima Culpa, pentru ineficienta mea atunci cand mi'am propus sa gasesc cat mai multe imagini legate de subiect, respectiv Berea noastra cea de toate zilele. Intr' adevar, banda desenata clasica ocoleste cu multa eleganta subiectul, incercand sa tina cat mai departe micutul cititor de toate viciile (ceea ce nu'l impiedica insa pe Lucky Luke sa fumeze ca un faraon sau pe capitanul Haddock sa'si imbibe ficatul cu tone de whisky)...
         Singurul personaj consecvent acestui viciu este papa Talon, tatal lui Achille Talon, un respectabil tatic ce pare ca traieste in simbioza cu halba de bere ( Personajul papa Talon este construit cu multa migala si dragoste de Michel Greg, un formidabil scenarist si desenator, el insusi un mare bautor de alcool; in prefata unui album aniversar "Quentin Gentil", Greg isi aminteste cu placere cand era primit in biroul lui Georges Rieu, redactorul sef din acele vremuri de la "Vaillant" si tratat cu cel mai grozav whisky... La randul sau Pierre Pascal, un foarte bun prieten personal dar si al benzii desenate romanesti, imi amintea de dependenta lui Greg de alcoolurile puternice...)...
         O alta serie in care berea este destul de prezenta este "Asterix". Este adevarat ca in aceasta banda desenata berea poarta un nume de legenda, nu este prezentata ostentativ sub denumirea cu care poate fi gasita in orice braserie pariziana. Astfel, ireductibilii gali nu beau in afara potiunii magice (cea care ii transforma in luptatori invincibili) nimic altceva decat La Cervoise!... sau Cerveza, cum ii spun spaniolii, un popor ce a ramas fidel cuvantului latin Cervisiam (bere, bineinteles). Imaginile le'ai vazut desigur in "O Bere pentru calul meu"...
         Fiindca imaginile cu bautori de bere sunt greu de gasit in "Asterix", prin urmare foarte putine, am alternat exemplele descoperite cu afise vechi si rare, apartinand de multe ori unor marci de bere de mult disparute... Sper ca vei regasi placerile demodate ale contemplarii, privind aceste minunate artefacte de altadata, prafuite, uitate dar departe de a fi lipsite de valoare...



























            (va urma sa mai bem ceva bere)...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu