joi, 4 octombrie 2012

An Old Fashioned Girl...

             Stop !... In titlu am promis sa vorbesc despre o fata de moda veche iar partea iconografica a articolului de astazi incepe cu o Pin Up tipica anilor '90 !... Toate "accesoriile" cu care a fost dotata de natura corespund criteriilor estetice despre frumosul feminin pe care le'am formulat in ultimile decenii si pe care majoritatea le acceptam. Daca astazi am promova la un concurs de frumusete unul din modelele feminine pe care Rubens le picta acum 400 de ani cu atata pasiune sau mult mai recent, o fata dolofana din repertoriul lui Renoir, lumea din sala ar reactiona la unison, aruncand cu rosii si huiduind. Si totusi ( ignorand extremele, respectiv epoca in care erau preferate femeile bine impanate si zilele de astazi,cand mass media promoveaza imaginea anorexica a unei fete fara vlaga), femeia ramane femeie. Rasfoind albume de arta, pline de reproduceri de picturi nu intotdeauna foarte cunoscute, poti sa ai surprize placute si sa descoperi ca ochiul are un bun simt care nu tine neaparat de educatia ce are, inevitabil, un caracter istoric. In picturi de acum mai mult de'un secol am descoperit eternul feminin intact. Bucuria pe care am resimtit'o facand aceasta descoperire vreau sa o impart cu tine...

Un comentariu:

  1. foarte frumoasa postare. poate pe viitor ceva despre Milo Manara si ale sale gagici cu craci lungi.
    Va trimit cu aceasta ocazie un link: Walk Cycle

    RăspundețiȘtergere