vineri, 7 februarie 2014

Pe Urmele Corabiei Fantoma...

        
     Daca ai citit cele 2 articole anterioare, chiar si pe diagonala, desigur ca vei simti nevoia sa pui o intrebare fireasca: "Sa presupunem ca sunt de acord cu toate concluziile tale, ca romanu' nu prea a avut ocazia sa fie frate decat cu codru', unde se putea piti ca lumea, iar cu marea si valurile nu prea s'a impacat!...  Dar atunci, de unde a aparut imediat dupa 1989 o adevarata Armada numarand 400-500 de nave, o uriasa flotila pe care nenorocitii au dat'o la topit?!!??"...
     Este o intrebare tulburatoare caci raspunsul nu poate fi decat unul singur si in randurile urmatoare voi incerca sa'l dau. Majoritatea informatiilor le'am adunat de pe Wikipedia ro. iar singurul meu merit este ca le'am pus cap la cap si am transformat niste date statistice amarate intr'o informatie politica, foarte importanta pentru orice roman care are curajul sa'si mai scoata din cand in cand capul dintre zidurile intre care s'a izolat...
    La 23 August 1944 Romania nu mai asculta ordinele Maresalului si intorcea armele impotriva aliatului german. Daca a fost bine sau rau, nici astazi nu s'a gasit un istoric competent si credibil sa  traga o concluzie (domnule Cioroianu, sunteti un istoric iar "statura" dvs. nu o puteti decide decat voi insiva!... am inteles ca pozitia verticala nu este intotdeauna confortabila, dar cat de bine se vede de acolo lumea!...).  Sunt tot felul de dezbateri si mese rotunde pe la posturile T.V. in care se fac pariuri nerusinate despre soarta Romaniei daca Maria Sa nu l'ar fi abandonat pe Maresal. Cert este ca Romania luand aceasta decizie, a intrat automat in umbra Marelui URSS, vorba lui Nicu Covaci.
    Nu este nici Momentul dar nici Imprejurarea cea mai potrivita ca sa clevetim ca niste tate despre oportunitatea sau nenorocirea de a fi vecin cu URSSul din taiga. Asa ca, cel mai bine este sa las cifrele sa vorbeasca, caci un contabil ( daca nu e corupt, pervers sau rau voitor ) ne poate fi de mare ajutor...
     La 14 iulie 1945 in Romania se infiinta "SovRomTransport", o societate comerciala sovietica-romana avand drept obiectiv exploatarea resurselor si a mijloacelor legate de navigatia fluviala, dar si maritima de care dispunea Statul Roman, scopul fiind plata despagubirilor de razboi pretinse de URSS. Mijloace?... Pai care mijloace, caci ocupantul sovietic reuseste cu mare greutate sa identifice 16 vase de linie, din care confisca 14, lasandu'ne in exploatare numai 2, cele mai prapadite...
    Cifrele din Wikipedia ro. vorbesc, eu doar dau copy-paste... Se poate presupune ca mai existau ceva BARJE, SLEPURI, BARCI si PLUTE, dar grosul era constituit din cele 16 nave!!!...
    Atunci inseamna ca partidele politice "reactionare" (cum le numeau istoricii comunisti ), aflate la putere inainte de 1945 nu au fost in stare sa doteze Romania timp de o jumatate de veac, decat cu o flota maritima comerciala de numai 16 nave!!!
    Pai atunci nu se poate trage decat o singura concluzie, dureroasa si dramatica: diferenta de la 16 pana la 400-500 de nave nu a putut sa apara decat in cei 44 de ani de comunism care au urmat!!! Adica intr'o perioada pe care ne stergem picioarele mai ceva decat o facem pe presul de la intrare!...
    M'as simti mult mai linistit daca o persoana informata ( si nu de la Securitate, Serviciul "Informatii"!...) mi'ar explica competent cum devine cazul cu sistemele astea, Capitalism-Comunism!

    Pana voi avea raspunsul, haide sa aruncam impreuna o privire peste alte nave pitoresti...
   Primele 2 imagini sunt extrase din "Le Moine Fou", celebra serie cu arte martiale a lui Vink si din "Buck Danny", o serie imaginata de Charlier si Hibinon...
    
    
    JONCA asiatica... Desenata de William Vance...

       ... de Milton Caniff, in "Terry and the Pirates"...
        ... de Hermann, in "Bernard Prince"...

        ...si de Franquin, in aventurile lui Spirou...

     
       STEAMBOAT-ul sau vaporul cu aburi...

         ...Steamboat in "Show-Boat", filmul musical al lui George Sidney din 1951...

        ...si "Mississippi", un film cu marele comic W.C. Fields si Bing Crosby, adica celebrul crooner din anii '30, cel care a interpretat pentru prima data melodia cea mai cantata din toate timpurile: "White Christmas"!...




    magnificile desene ale lui forton
      "Teddy Ted", Roger Lecureux & Gerald Forton:  un Steamboat pe Mississippi...

        Un Steamboat in "Aventurile lui Jim Cutlass", o alta experienta semnata Charlier- Giraud...

        "Loup Noir" de Jean Ollivier & Kline...

         Maiestria lui Morris: Steamboats in Lucky Luke!...


          Hugo Pratt si "Corto Maltese": Un Steamboat pe Amazon!...


          Marile PACHEBOTURI... In "Gil Jourdan" de Maurice Tillieux...

          "La France" sau transatlanticul mandria Frantei in anii '60!... Aici, un extras din "Ric Hochet" de Duchateau & Tibet...


           Un Pachebot din seria "Tif & Tondu" de Will si Rossi...

         Herge, "Jo, Zette & Jocko" & un mare Pachebot, escortat de un crucisator...

            Un obicei mafiot: Un Pachebot, ancorat in apele international si transformat intr'un cazinou!... "Sammy" de Cauvin & Berck

3 comentarii:

  1. Rămâi cu gura căscată! Carevasăzică, de la 16 nave, în așa-zisă perioadă fastă a statului român, la 4-500 dobândite în cea mai nefastă perioadă... socialismul, comunismul,... cum devine chestia?!!!... Ascult?... Acum câte nave ziceți că mai avem?... Ascult?...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Antoine, esti un tip foarte haios, am citit cu atentie toate comentariile tale si am apreciat ironia fina cu care pigmentezi orice propozitie pe care o formulezi . De fiecare data ai simtit patetismul cu care incarc fiecare mesaj pe care'l lansez in speranta unui dialog constructiv si nu ai pierdut nicio ocazie ca sa "impusti" elegant din toate pozitiile. Am incercat sa initiez un dialog intr'un spirit dialectic, insa poate ca ar fi mult mai constructiv pentru amandoi sau pentru "toti celor care le pasa", sa cautam adevarul dincolo de cuvinte si cifrele reci care ne sunt furnizate... sa aflam de pilda de ce in Romania platim atat de scump un km. de autostrada ... de ce trebuie sa reasfaltam un drum care este inca in garantie,,, de ce pleaca din tara romanu' unde vede cu ochii... de ce ghiozdanul scolarului este din ce in ce mai gol... de ce de vreo 15 ani in Romania nu a mai calcat niciun sef de stat important, vizitele oficiale fiind doar din partea comisarilor de la FMI???... Sunt intrebari la care nu am raspuns dar sper sa'l gasesc in timp util, pana nu este prea tarziu, cu ajutorul tau sau al celor care au nevoie de explicatii...

      Ștergere
  2. Interesant blogul. Să nu vă mirați când vom auzi de corbiile-fantomă românești care plutesc sub alte pavilioane pe oceanul planetar!

    RăspundețiȘtergere