joi, 24 mai 2012

Pin Up : Alte fete de vis ale lui Gil Elfgren

Cand eram ucenic pe langa un profesor al carui vis era sa zugraveasca fructe si vaze " plus vrai que la nature si nimic altceva, caci ce poate fi mai important decat sa observi natura si sa o intelegi", stelei la care ma rugam nu'i ceream decat un singur lucru : sa fiu candva capabil sa pictez un nud in maniera cubista a lui Picasso! Steaua a fost surda la rugamintile mele fierbintii, eu nu am fost niciodata in stare sa'l dublez pe Picasso iar lumea a rasuflat usurata afland ca marele artist e inimitabil... Imi aduc aminte ca un bun prieten, Emil Campeanu, un tip care stia totul despre miscarea pensulei pe panza, m'a dus intr'o zi la Consignatia. Un loc binecuvantat pentru oricine iubea obiectele frumoase. Am trecut la pas printre panzele puse la vanzare, originale de Grigorescu, Schweizer-Cumpana, un Tuculescu de serie,  era si un exercitiu de Theodor Aman, o icoana din Evul Mediu grosolan falsificata,  ca sa ajungem, in fata celor 2 panze de Zogu Zaharescu! Pariez pe ce vreti ca majoritatea nici nu a auzit de acest artist ce picta carnatia frumoaselor modele asa cum numai in vis se poate imagina !... Am admirat si am pastrat pentru mine aceasta descoperire. Mult mai tarziu, am fost mahnit cand am descoperit in presa electronica articole scrise de George Stanca si Tudor Octavian, care'l tavaleau pe Zogu prin toate zoaiele pe care cei doi le'au cunoscut si le'au acumulat  intr'un coltisor  din sufletul lor...
Ca un omagiu tardiv, alte fete minunate din gradina lui Gil Elfgren...


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu