marți, 28 iulie 2015

Dezertorul din Apuseni...

             -"Recunosc tot ce mi se imputa, Onorata Instanta. Asa este, valul nemaintalnit de caldura ce s'a napustit asupra Bucurestiului mi'a topit si cel din urma meterez, in dosul caruia se adapostea ceea ce mai ramasese din vointa unui om nevolnic, supus greselilor dar si ispitei. Am abdicat inainte ca cineva sa'mi ceara sa o fac, am lasat in urma toate angajamentele si indatoririle, cautand refugiul si adapostul in adancul muntilor, acolo unde imi inchipuiam ca brazii cei falnici se vor impotrivi caniculei invadatoare... Naiva iluzie, caci potopul de fierbinteala, tot asa de napraznic ca si cel biblic, nu s'a poticnit de cetina stramoseasca, maturand in marsul sau necrutator orice impotrivire!...
             Recunosc ca am cautat scaparea in muntii Apuseni, la o azvarlitura de bat de Abrud si de Campeni, adica acolo unde motii si moatele inca'si mai aduc aminte de Avramut Iancu si vremurile cand tremurau camesile in spinarea ungurasilor... Am dezertat fara mustrari de cuget din transeele datoriei, inchipuindu'mi ca nimeni nu'mi va lua urma. Ros de remuscari insa, la sfarsitul unei decade m'am reintors la cuib, hotarat sa infrunt vipia ca orice cetatean destoinic... Cum "greseala recunoscuta este pe jumatate iertata", astept intelegere de la Inalta Curte si poate un pic de toleranta"...
             Cam asa m'am gandit ca ar trebui sa arate propria apologie, dupa ce m'am refugiat in Apuseni de teama caldurii neobisnuite ce a potopit nu doar Bucurestiul ci toata tara, uitand de cititorul fidel al acestui jurnal... Din aceasta anabasa nu m'am intors insa cu mana goala... In bagajele prafuite am regasit oaresce fiole cu palinka si afinata dar si cateva fotografii, ce te vor determina poate sa cutreieri candva acele minunate meleaguri...
             Imaginile nu sunt photoshopuite decat in masura in care a trebuit sa le repaginez... Culorile sunt strict autentice.










       Incet dar sigur, traditiile se pierd si iarba verde de acasa nu mai intereseaza pe nimeni... Resturile alimentare cu arome pline de E-uri, desavarsite in laboratoarele occidentale, sunt mult mai trendy...














   

Un comentariu:

  1. un melanj frumos si trist al aurului si mizeriei muntilor nostri (ai nostri?... Dl Gabriel de la „Gabriel Ressources” a dat statul roman in judecata ca sa-si recupereze aurul de la Rosia Montana. Nu trebuie sa se grabeasca, are destule cozi de topor pe care se bazeaza, iar romanul se desteapta greu din somnul cel de moarte; si cind se va destepta, se va trezi in fundul gol.).

    RăspundețiȘtergere