sâmbătă, 12 aprilie 2014

Cei Patruzeci...

             " Nu am sa te'ntreb despre cei 40 de martiri crestini, nici despre cum trebuiesc baute cele 40 de pahare de vin ... Vreau doar sa'mi spui cand au trecut cei 40 de ani pe langa mine, ca tot atatea clipe?"...
              Cand ultimul clopotel a sunat, ne'am imprastiat care incotro... Eu am intarziat un moment cu privirea aninata de un nor pufos, incercand sa'l inteleg si sa pricep ce cauta acolo, sus. Apoi, o adiere de vant la risipit iar eu mi'am continuat calea. Seara, cand m'am privit in oglinda nu am inteles imediat de ce de acolo imi intorcea privirea un domn obosit si cu un aer atat de sever. Poate parul argintiu... poate silueta incovoiata... sau ridurile care'i brazdau obrazul il faceau sa para atat de serios? Apoi, am inteles si am schitat un zambet plin de amaraciune. Domnul din sticla mi'a raspuns cu un zambet la fel de trist si m'a intrebat sfios: -" Poti sa'mi spui cand au trecut cei 40 de ani pe langa noi?"...
           
                              " Where have all the flowers gone?
                              Long time passing.
                              Where have all the flowers gone?
                              Long time ago.
                              Where have all the flowers gone?"...
          Era Pete Seeger, nu se poate sa nu'ti mai aduci aminte: un domn subtire, cu parul albit pe la tample si cu obrazul bridat de riduri... Long time ago...

           Daca ai intarziat vreodata privind cum puii de randunele isi incearca cu stangacie pentru prima data aripile, atunci fara indoiala iti vei bucura sufletul urmarind imaginile pe care Vali Sahleanu le'a daruit pe Youtube, insotite de muzica lui Vanghelis : TONITZA 1974...


               O vara la Campeni, printre colinele inverzite : Emil Campeanu, Sorin Anghel, Valentin Sahleanu si o sticla de vodka Stolichnaya. Prima din viata lor...


            Atelierele din Nuferilor...


             Kalinderu, astazi un teren viran... Inca parca il vad pe Calinescu descalecand trufas de pe motorul sau rosu... Poate de vina este nenorocita aia de sticla de vodka...



            De la Kalinderu, in drum spre Atelierele de Specialitate, era musai sa treci pe langa atelierul maestrului Tofan... Pe aici pe undeva : acum peste tot se vinde Coca Cola, e greu sa mai descifrezi trecutul...





          Aici s'a intamplat pentru mine TOTUL!...



             In cladirea alba din dreapta, in vara lui '71 s'au dat diferentele pentru admiterea la Tonitza: Valentin Sahleanu, Anisoara Manda, Dodi Teodorescu-Romanati, Maria Cupsa, Sorin Anghel... Vai, am inceput sa uit... A mai fost cineva?...

           Sorin, Valentin, Emil...



              Emil, Willi Auer, Sorin...





                In spate, il recunosti cu greutate pe Daniel Ionescu...




          Sorin, Emil Campeanu si Sandu Florea (un architect foarte serios, care a lucrat cu Dodi o vreme in acelasi atelier de litografie; astazi Sandu lucreaza pentru Marvel)...




                  Sorin, Emil Campeanu si Catalin Popescu (flacaul care o trage pe Neea de mustati; tot un tonitzist, dar cu un an mai mare si care i'a cerut prietenia lui Dorina Mitrica -habar n'am daca cererea a fost acceptata!)...

            Cladirea in care era caminul fetelor...


                   Scoala din Plevnei...




                   La nunta lui Valentin Sahleanu: Emil Campeanu cu jumatatea sa, Onuta, jumatatea mea, Otilia dar fara mine, ca n'a mai fost loc!...


           Intalnirea de 10 ani...

           Acum in Plevnei s'au inaltat ziduri. Dincolo de sarma ghimpata, in curtea bisericii, se afla o alee unde in permanenta ardeau tigarile...

        Ceva mai tarziu, cand s'a inventat fotografia color...
       
         Cam asta am mai gasit prin sertarele mele, fetii mei frumosi si fetele mele frumoase. Haide sa ne intalnim pe 10 Mai, iar atunci cand cineva o sa strige catalogul, sa ne scuturam anii de pe umeri, macar pentru o clipa lunga cat o eternitate si sa ni se'mbujoreze inca o data obrajii ca nu am invatat lectia de astazi...

Eu si puiul meu...

3 comentarii:

  1. Foarte frumos si ca dupa sufletul tau, si al meu, si al lui Emil, si nu numai....
    De-abea astept s te vad si sa ne vedem.

    RăspundețiȘtergere
  2. impresionant, multumim frumos, adevarat si cu tot sufletul

    RăspundețiȘtergere
  3. nu am cuvinte cat este de emotionant- cat de frumosi erati /eram si cat de putin stiam cat de frumosi si bogati in suflet eram erati - emotionant si excelent blog IVAS! o mare imbratisare

    RăspundețiȘtergere